La nostra més gran satisfacció prové del fet que realment fem allò que millor sabem fer. Pensa en exemples d’activitats de la teva vida laboral, personal o estudiantil en què destaquèssis. Quin talent estaves utilitzant?
Selecciona o anota aquelles activitats o accions que puntuaries amb un 4 o 5 d’una escala de 0 (poc atractiu i/o habilitat) i 5 (molt atractiu i/o habilitat).
Part I:
1. Entrenar un equip de futbol o de qualsevol esport mantenint el grup entusiasmat per assolir l’objectiu col·lectiu aportant originalitat i imaginació per mitjà de l’exemple.
2. Interpretar i compondre música.
3. Traduir i interpretar una altra llengua.
4. Escoltar els problemes psicològics d’un esportista i guiar-lo a la millora del rendiment a partir d’uns mètodes i l’empatia i intuïció.
5. Avaluar i diagnosticar la conducta d’una persona per mitjà de l’observació i intuïció.
6. Esdevenir el portaveu d’una associació ecologista o d’un altra tipus defensant el treball per assolir uns ideals fent ús dels poders creatius.
7. Defensar un acusat davant un tribunal per mitjà de bones habilitats comunicatives i creatives.
8. Escriure una poesia, una novel·la o una obra fictícia fent ús de dots creatius i sensibilitat.
9. Trobar punts d’unió entre persones amb punts de vista aparentment diferents a partir de la imaginació, la necessitat d’harmonia i la sensibilitat.
10. Entrevistar, preveure la conducta de futurs candidats a un lloc de treball, seleccionar i contractar la persona adequada de manera intuïtiva i/o metòdica.
11. Liderar i mobilitzar un grup de persones per assolir un objectiu (un viatge d’amics, un conjunt d’excursions, un programa de TV) a curt i mitjà termini fent ús d’habilitats creatives i deductives.
12. Destacar en el joc dels escacs fent ús de les habilitats estratègiques, creatives, deductives i de gran memòria.
13. Redactar informes de caràcter tècnic, científic o teòric.
14. Planificar i dissenyar una obra civil (ports, camins, canals) o arquitectònica.
15. Crear diferents parts d’un producte organitzant-les i produir un resultat o un prototip a través de la creativitat i l’anàlisi lògica.
16. Dissenyar productes de programari informàtic, anuncis publicitaris, jocs,…fent ús de poders creatius.
17. Estudiar fenòmens metereològics i climàtics fent ús d’habilitats deductives i generant hipòtesis per contrastant-les.
Part II:
1. Dirigir un programa de radio, o televisió o obra de teatre assignant tasques i donant ordres als diferents membres del equip de treball perquè s’assoleixin els objectius establert amb sentit comú i racionalitat.
2. Inspeccionar perquè per exemple, les empreses de construcció compleixin amb la llei de prevenció i riscos laborals o per assegurar que els productes reuneixin les especificitats de qualitat amb atenció als detalls i racionalitat.
3. Vendre productes, com ara aliments, electrodomèstics, mobles, productes farmacèutics, etc., fent ús d‘habilitats socials i sentit comú.
4. Representar per exemple productes mèdics (insulina per a diabètics, productes naturals,…) per proveir-los a metges d’una zona determinada de manera productiva, organitzada i atenta socialment.
5. Orientar, educar, ensenyar, i atendre les inquietuds d’estudiants de manera pràctica i empàtica.
6. Curar i atendre a un malalt fent ús de certes habilitats manuals en l’ús d’aparells i mostrant habilitats socials d’atenció al benestar del pacient.
7. Organitzar esdeveniments de caire social (seminaris, fires, etc.)
8. Portar la comptabilitat d’una empresa de manera metòdica, persistent i atenta al detall.
9. Promoure les idees d’una partit polític per mitjà de discursos fent ús de dots de pensament ràpid, analític i sintètic i amb forta dosis de realisme.
10. Intermediar processos de compra i venda d’accions (broker) fent ús d’habilitats analítiques, d’observació i forta audàcia.
11. Promoure un conjunt d’habitatges per mitjà de poders lògics i d’observació dels seus avantatges.
12. Negociar les condicions econòmiques d’un producte o servei de manera pragmàtica.
13. Conduir o pilotar un cotxe, un camió, un avió o una embarcació de manera àgil, demostrant grans habilitats manuals, improvisadores i d’observació.
14. Operar amb maquinària comprenent-ne el seu funcionament mecànic i amb habilitats físiques.
15. Instal·lar, reparar i fer el manteniment d’aparells.
16. Operar un malalt (cirurgià) fent ús d’habilitats manuals, sentit comú, audàcia i lògica.
17. Practicar esport, sigui quina sigui l’especialitat, demostrant habilitats atlètiques i artístiques.
18. Presentar informació de manera divertida i original.
19. Entretenir i alegrar a les persones per mitjà d’acudits,…
20. Presentar documentals o fer demostracions de productes amb emoció.
21. Crear i composar jocs infantils educatius i divertits.
22. Cuinar, pintar, dibuixar, compondre cançons, qualsevol activitat que impliqui la barreja de sons, textures, colors, etc. per fer un producte genuí, útil i visible.
23. Cuidar del camp, plantes i animals de manera pragmàtica i atenta.